Του Γιώργου Δημητρίου
Η κυβέρνηση εξέδωσε τις οδηγίες για τα μέτρα κοινωνικής απομόνωσης,και κάποια μέτρα μετάθεσης οικονομικών υποχρεώσεων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μαζί με ένα μικρό βοήθημα των 800 ευρώ που θα μοιραστεί στους μετόχους.
Οι ΜΜΕ στην Ελλάδα απασχολούν το μεγαλύτερο μέρος του εργατικού δυναμικού της χώρας και η συnεισφορά τους στο ΑΕΠ είναι πάρα πολύ σημαντική.
Οι ΜΜΕ στην Κρήτη θα αντιμετωπίσουν δύσκολες αποφάσεις.
Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό γεγονός αυτές οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν την πανδημία και την επερχόμενη οικονομική κρίση.
ΟΙ ΚΡΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ:
1) ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΝ ΑΣΦΑΛΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ.
Μία απο τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις Κρητικές ΜΜΕ θα είναι η πρόσβαση στα μετρητά,και σε αυτό το σημείο είναι ιδιαίτερα ευάλωτες.
Τα γενικά έξοδα όπως το ενοίκιο, μισθοδοσία,και υπηρεσίες κοινής ωφέλειας αφήνουν πολύ λίγο έως καθόλου ρευστό χρήμα στα ταμεία των επιχειρήσεων.
Σε αυτό προστίθεται η έλλειψη εσόδων λόγω της πανδημίας ,και αυτό θα είναι αρκετό αυτοί οι επιχειρηματίες να καταστραφούν,και χιλιάδες κόσμος να μείνει άνεργος.
Θα μπορούσε ο κ,Αρναουτάκης να φανεί στα ”δύσκολα” και όχι μόνο στα ευκολάκια,να καλέσει τους φορείς των ΜΜΕ,τις 2 κρητικές τράπεζες,και τους
τοπικούς βουλευτές να συζητήσουν τι θα μπορούσαν να κάνουν για αυτό το ζήτημα.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Α) Να επιδιώξουν νομοθετική παρέμβαση για την υποχρεωτική αύξηση ορίων πιστώσεων στις ΜΜΕ με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
Β) Να δημιουργηθεί ένα περιφερειακό ταμείο ‘Σταθεροποίησης εργατικού δυναμικού”. ΟΠΟΙΑ μικρομεσαία επιχείρηση διατηρεί για 12 μήνες τουλάχιστον τους ίδιους εργαζόμενους,με τις ίδιες εργασιακές συνθήκες,να απαλλάσσεται από δημοτικά τέλη κλπ.Επίσης αυτό το ταμείο να διεκδικήσει αυτόνομα ευρωπαϊκούς πόρους ,με σκοπό την περαιτέρω οικονομική στηριξη των Κρητικών ΜΜΕ.
2) ΝΑ ΦΩΝΑΞΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΩΝ ΜΜΕ.
Οι Κρητικές ΜΜΕ πολλά χιλιόμετρα από το κέντρο εξουσίας στην Αθήνα ,αλλά και την μετριότατη εκπροσώπηση κυβερνητικών βουλευτών μέχρι στιγμής,ΔΕΝ διαθέτουν την φωνή για να διεκδικήσουν τα αυτονόητα.
Οι κρητικές επιχειρήσεις δεν πρέπει να αφήνουν τις πολυεθνικές και τις μεγάλες επιχειρήσεις να μιλούν για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις όταν πρόκειται για οικονομική βοήθεια ή για οποιαδήποτε κίνητρα και ωφελήματα έκτακτης ανάγκης προκύπτουν.
Κύριε Αρναουτάκη,Αυγενάκη κλπ,
120 εκατ ευρώ πήγαν σε μία νύκτα σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, κλινικάρχες,και κολλεγιάρχες και λοιπούς π@Π@ρ@ΑΡΧΕΣ,και δεν θα μπορούσατε να διεκδικήσετε ένα ανάλογο ποσό για το προτεινόμενο ταμείο;
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ των μικρομεσαίων επιχειρηματιών της Κρήτης πρέπει να είναι δυνατό: “Είμαστε η ψυχή της οικονομίας ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ”
Να σταλλεί αυτό το μήνυμα στους βουλευτές και ιδιαιτέρως στην κυβέρνηση η οποία κρατάει το κλειδί για το οικονομικό μέλλον των επιχειρήσεων.
ΥΓ. κ.Περιφερειάρχα, οι επιδοτούμενες συμμετοχές κρητικών προϊόντων,και διάφορες θεωρίες για καινοτομία,branding κλπ είναι αστεία μπροστά στην ανάγκη να ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ οι κρητικές ΜΜΕ.
ΑΝΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ….